Allmän info

Bostadsrättsföreningen Krickan utgörs av fastigheten Sandhamn 2 med gatuadresser Ågesta Broväg 58-66 respektive Edagränd 2-8.

Föreningen omfattar 83 lägenheter, en kommersiell lokal samt 59 parkeringsplatser, varav 4 st är MC platser. Vi har även installera 8 st laddplatser med max kapacitet på 3,7kW per plats med inbyggd typ 2 kabel. Till varje lägenhet hör ett källarförråd. Dessutom finns cykelförråd och rum för barnvagnar. Föreningen disponerar även en innergård gemensamt med Brf Svarttärnan. Innergården och garaget utgör gemensamhetsanläggning med Brf Svarttärnan.

I månadsavgiften ingår värme och kallvatten. Det tillkommer även en obligatorsikt avgift för 2-play, bredband 1000/1000mbit från Obenetwork samt tv-paket "Mellan" (52 kanaler) från Allente. Varmvatten tillkommer på månadsavgiften och debiteras efter faktisk förbrukning. Garageplats ingår inte utan här finns en separat kö. Kontakta styrelsen om du vill ställa dig i kö, eller byta plats om någon plats blir ledig.

Föreningen har tagit fram Trivselregler, ”BRF Krickan A-Ö”, som ska ses som ett komplement till föreningens stadgar, Skötselpärmen samt Bostadspärmen och har tagits fram med syftet att förenkla vardagen för oss som bor i Brf Krickan. Om vi håller oss till några enkla regler så kan vi skapa en bra boendemiljö och dessutom säkra föreningens ekonomi, och därmed långsiktigt stabila månadsavgifter. Du hittar senaste versionen av ”BRF Krickan A-Ö” under fliken Trivselregler.

Situationsplan (källa JM) hittar du här.