Infobrev till medlemmarna!
Nedan följer lite aktuell info från styrelsen i Brf Krickan.
1/ Arbete med installation av laddplatser i garaget kommer att ske preliminärt v6. Ni som har garageplatser som berörs av dessa arbeten har fått en separat avisering. Av kostnadsskäl valde styrelsen att inte förse alla garageplatser med laddplatser vilket innebär att det kan bli aktuellt med byte av garageplats mellan en medlem som önskar laddplats och en som inte har behov av detta. Styrelsen kommer därför under våren att arbeta fram rutiner för hur laddplatserna ska kunna tillhandahållas och upplåtas.
2/ Som tidigare informerats om finns nu tre mejladresser som ni kan använda för att kontakta styrelsen i olika frågor. Enklast är om ni går via kontaktformuläret på hemsidan och där väljer kategori ”styrelsen”, ”garage” eller ”felanmälan”, då hamnar din fråga direkt i rätt mejlkorg.
3/ Styrelsen har uppdaterat sina rutiner för hantering av personuppgifter i enlighet med GDPR-lagstiftning. Bland annat har styrelsen tecknat ett s.k. Personuppgiftsbiträdesavtal med föreningens ekonomiske förvaltare Förvaltning i Östersund AB.
4/ Styrelsen uppmanar alla medlemmar att vara försiktiga när ni går på innergården. Det är endast vägarna längs entréerna mot innergården som vinterväghålls och sandas, för övriga gångvägar görs inte det vilket innebär att dessa kan vara isiga och hala.
5/ I Återvinningsrummet på Ågesta Broväg har ställts in ett förbrukat bilbatteri och en tom färgburk. Bägge dessa är exempel på sådant som absolut inte hör hemma i våra återvinningsrum utan de ska lämnas antingen på närmaste ÅVC eller hos Miljöstation på bensinstation, t.ex. OK på Forshagagatan. Styrelsen uppmanar den som ställt dit bilbatteriet och färgburken att ta hand om dessa på ett riktigt sätt.
6/ Styrelsen har tagit kontakt med Stockholm Vatten och Avfall (SVoA) för att ta en diskussion om möjligheten att införa separat hämtning av matavfall hos Brf Krickan. Mer info kommer om detta längre fram under våren.
7/ Styrelsen vill uppmana medlemmarna att låta klisterlapparna som sitter i hissarna med info om kontaktvägar vid nödsituation att få sitta kvar. Det är mycket viktigt att dessa finns den dag en situation verkligen uppstår! Ser du/ni att någon återigen tagit bort dessa så får ni höra av er till styrelsen.
Slutligen vill vi informera om att styrelsen påbörjat arbetet med att ta fram rutiner för Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA). Detta är en del i den egenkontroll av verksamheten som åligger föreningen att utföra.
/Styrelsen